Dienstenaanbod
LAV Administraties geeft de VvE de ruimte om het beheer en onderhoud flexibel vorm te geven. Want bij LAV bepaalt u zelf van welke diensten u gebruik wilt
maken. Hiertoe is onderscheid gemaakt in werkzaamheden die minimaal benodigd zijn (het BasisPakket) en een optioneel te kiezen Aanvullend Pakket.
Het LAV-dienstenaanbod voor Vereniging van Eigenaren ziet er als volgt uit.
BasisPakket
Advies
Adviezen over de toepassing van het appartementsrecht, de splitsingsacte en huishoudelijk reglement. Ook advisering in het voortraject (voor en tijdens de
bouw) ter voorkoming van hoge servicekosten.
Verenigingswerk
Het verzorgen van de (oprichtings) vergadering van de VvE, het opmaken van de notulen, het ontwerpen van het huishoudelijk reglement en het regelen van het verzekeringsbeheer van het complex zijn een aantal belangrijke verenigingsactiviteiten.
Administratief Beheer
Het opzetten van een (leden) administratie, het verwerken van (eigenaars) mutaties, de prolongatie van de servicekosten, afrekening van water-, stook- en servicekosten zijn regelmatig terugkerende werkzaamheden die een grote mate van aandacht en zorgvuldigheid vragen.
Financieel Beheer
Om vervelende verrassingen achteraf te voorkomen is een goed financieel beheer noodzakelijk. Is er groot onderhoud nodig, wat gaat dat kosten en hoe gaan we het betalen? Een goede financiële planning geeft zekerheid en rust. Daarbij vormen de debiteuren- en crediteurenbewaking en het opstellen van de jaarrekeningen de basis.
Technisch beheer
Het afsluiten van onderhoudscontracten en het wijzigen daarvan, behandeling van garantie-afspraken en overleg met een bouwkundig adviseur zijn een aantal werkzaamheden die wij voor u uitvoeren.